Silniki starszej generacji- malowanie bloku od wewnątrz

Silnik, skrzynia, przeniesienie napędu.
ODPOWIEDZ
Roy
Posty: 106
Rejestracja: 11 sie 2009, 11:00
Krótki opis: Save the choppers!
Lokalizacja: Ogrodzieniec
Kontakt:

Silniki starszej generacji- malowanie bloku od wewnątrz

Post autor: Roy »

Mam przygotowane dwa bloki do remontu od ZAZ-a. Mam pytanie co do konserwacji bloku od wewnątrz. W oryginale z tego co widziałem bloki były pokrywane czymś co wygląda jak hermetic. Doczyściłem to wszystko do gołego, bo skutecznie się połączyło z nagarem przez te kilka ładnych lat.... Polecam do tego paint remover. Pytanie czy ktoś odnawiał i czy jest sens odnawiać ta powłokę? Hermetic nie jest drogi i można by było to wykonać łatwo i tanio. Ktoś przerabiał temat?

Ogólnie odlewy z form np. piaskowych pokrywane sa lakieroami zabezpieczającymi przed wykruszaniem się nadlewów czy innego badziewia wynikającego z niedokładności odlewów. Zgaduję, że ten sam cel przyświecał ruskim składającym silniki do ZAZa. Ktoś zna właściwości albo chociaż nazwę chemiczną hermeticu? Jak on się zachowuje w kontakcie z olejem, temperatury pracy etc. Chciałbym zbadać jakie jest ryzyko, że pokryty karter zacznie się łuszczyć od środka i pozatyka mi magistralę....

Pytam bo może garbusy lub inne starsze silniki, które znacie jak własne kieszenie miały podobnie i coś podpowiecie :)
Sam ZAP 1200, XV 1600, XL 1000, GSX-R 750 K1, K-750 i wciąż mało...
fidel
Posty: 457
Rejestracja: 24 lip 2011, 14:22
Kontakt:

Re: Silniki starszej generacji- malowanie bloku od wewnątrz

Post autor: fidel »

Moze niepotrzebnie piszę bo nic konkretnego nie wniosę ,ale moim zdaniem nie posadził bym ruskich o taką dbałosc o szczegóły i zabezpieczanie bloku od wewnatrz. Czy aby ta powłoka to nie pozostałosci zuzytego oleju który po ilus tam latach tworzy powłoke jak pokost . Gdybym to ode mnie zalezało to bym sie nie pieprzył z zadnym hermetykiem bo to poprostu przerost formy nad trescia.Pozdrawiam
Roy
Posty: 106
Rejestracja: 11 sie 2009, 11:00
Krótki opis: Save the choppers!
Lokalizacja: Ogrodzieniec
Kontakt:

Re: Silniki starszej generacji- malowanie bloku od wewnątrz

Post autor: Roy »

To jest hermetyk, obudowa sprzęgła czy odlew za kołem zamachowym też sa czerwone i to we wszystkich silnikach jakie mam. To nie chodzi wg mnie o dbałość o szczegóły a jedynie łatanie nieudolności np. doszczelnianie porowatego odlewu...
Sam ZAP 1200, XV 1600, XL 1000, GSX-R 750 K1, K-750 i wciąż mało...
bobber
Posty: 593
Rejestracja: 22 gru 2010, 12:42
Krótki opis: czyj to motór? to nie motór to trajka
Lokalizacja: krosno
Kontakt:

Re: Silniki starszej generacji- malowanie bloku od wewnątrz

Post autor: bobber »

Kolega w swoim dnieprze miał w jednym miejscu " mokry blok", jakieś pęcherze powietrza w odlewnie powodowały jego nieszczelność i pocenie sie w tym miejscu. Morze producenci ZAZ przewidzieli zdolności sawieckich odlewników i czymś uszczelniali bloki od środka :lol:
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość