no na razie sam nie wiem, coś niby w głowie mam, ale na razie chcę pozamykać ramę, zamocować silnik i skrzynię, sterowanie na później zostawiamGREGOR pisze:No własnie się zastanawiałem jak tam będzie kiera zamontowana i nie bardzo to czaje Janusz możesz zdradzić choć rąbek tajemnicy
Trajka yunkersa
- yunkers
- Treasurer
- Posty: 4911
- Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
- Krótki opis: G.O.P.
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Trajka yunkersa
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
- adaśko
- Posty: 4477
- Rejestracja: 10 kwie 2010, 14:08
- Krótki opis: pierdolić biurokrację!!!
- Lokalizacja: Iława
- Kontakt:
Re: Trajka yunkersa
na krótkich drążkach kierowniczych , w sumie jeden wystarczy , przecież skok przedniego wahacza w trajce nie będzie większy od skoku wahacza autayunkers pisze:no na razie sam nie wiem, coś niby w głowie mam, ale na razie chcę pozamykać ramę, zamocować silnik i skrzynię, sterowanie na później zostawiamGREGOR pisze:No własnie się zastanawiałem jak tam będzie kiera zamontowana i nie bardzo to czaje Janusz możesz zdradzić choć rąbek tajemnicy
Bóg jest litościwy ... a Ja nie.....!!!
- yunkers
- Treasurer
- Posty: 4911
- Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
- Krótki opis: G.O.P.
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Trajka yunkersa
Adaś bardzo blisko tego o czym myślęadaśko pisze:na krótkich drążkach kierowniczych , w sumie jeden wystarczy , przecież skok przedniego wahacza w trajce nie będzie większy od skoku wahacza autayunkers pisze:no na razie sam nie wiem, coś niby w głowie mam, ale na razie chcę pozamykać ramę, zamocować silnik i skrzynię, sterowanie na później zostawiamGREGOR pisze:No własnie się zastanawiałem jak tam będzie kiera zamontowana i nie bardzo to czaje Janusz możesz zdradzić choć rąbek tajemnicy
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
- custom
- Member
- Posty: 7995
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
Re: Trajka yunkersa
Tak , służą do takich obciążeń . Być może to będzie działać bezproblemowo , może gdzieś to już zdaje egzamin , ale mam wątpliwości bo w aucie te sworznie występują jako element pomocniczy a tutaj będą przenosiły główne przeciążenia plus silnik z przodu . Sam nie wiem .Sulkyrider pisze:Przecież one służą własnie do przenoszenia takich obciążeń, na pewno wytrzymałość jest liczona z wielokrotnym zapasem.custom pisze:Tak patrzę na te przeguby Janusz , i nie wiem czy nie są za delikatne . Jaka tam jest średnica w najsłabszym miejscu i przypomnij od czego są , bo zapomniałem ?
Kibicuję Januszowi ale trochę się martwię .
Omne Trinum Perfectum.
- pawlikTrike
- Member
- Posty: 7526
- Rejestracja: 28 sty 2010, 13:43
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia/Kielno
- Kontakt:
Re: Trajka yunkersa
Kurczę, po tym co napisał Marek, przejrzałem jeszcze raz temat i znalazłem zdjęcia, które chyba przegapiłem i to mi rozjaśniło jak to działa i powiem tak... te przeguby i sposób ich pracy w tym zawieszeniu do mnie nie przemawia i podzielam obawy Customa, bo jeżeli dobrze rozumiem to te dwa przeguby to jedyne miejsca mocowania całego przedniego zawieszenia i koła z resztą trajki ? Może jestem przewrażliwiony, ale... hmm...
Żyj tak, aby nikt nigdy przez Ciebie nie płakał... chyba, że ze szczęścia
- yunkers
- Treasurer
- Posty: 4911
- Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
- Krótki opis: G.O.P.
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Trajka yunkersa
Cieszę się, że martwicie się o kolegę, dużo by pisać na ten temat, na pewno nie zgodzę się z Customem, że sworznie to elementy pomocnicze w zawieszeniu samochodu, ale nie o to chodzi, gdzieś tam na początku jak zaświtał mi plan na takie rozwiązanie to określiłem ten projekt jako eksperymentalny, ale podpatrzony w amerykańskiej konstrukcji, jak nie wyjdzie to się poszuka innego rozwiązania ale póki co idę obraną drogą i mam sporo optymizmu co do tego rozwiązania.
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
- pawlikTrike
- Member
- Posty: 7526
- Rejestracja: 28 sty 2010, 13:43
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia/Kielno
- Kontakt:
Re: Trajka yunkersa
Janusz na pewno masz rację, moje dywagacje są czysto teoretyczne, takie na chłopski rozum, bo mechanik ze mnie żaden, jeszcze parę lat temu nie wiedziałem jak działa mechanizm różnicowy
Żyj tak, aby nikt nigdy przez Ciebie nie płakał... chyba, że ze szczęścia
- sekuwawa
- Posty: 2011
- Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Trajka yunkersa
Te swożnie w samochodach pracują na dużo mniejszych momentach. U Janusza jest dużo większe ramie więc będą bardziej obciążone. Nie boję się że się urwą, ale trwałość będą miały niższą. Na tym etapie niepokoi mnie sposób wspawania tulejek, mam nadzieję że będą obspawane elementami wzmacniającymi.
- adaśko
- Posty: 4477
- Rejestracja: 10 kwie 2010, 14:08
- Krótki opis: pierdolić biurokrację!!!
- Lokalizacja: Iława
- Kontakt:
Re: Trajka yunkersa
Custom tu pozwolę niezgodzić się z Tobą, ponieważ sworznie zwrotnicy , są jednym z głównych elementów przedniego zawieszenia samochodu i przeważnie silnik jest z przodu , plus karoseria . Samochód średnio waży 1500kgcustom pisze:Tak , służą do takich obciążeń . Być może to będzie działać bezproblemowo , może gdzieś to już zdaje egzamin , ale mam wątpliwości bo w aucie te sworznie występują jako element pomocniczy a tutaj będą przenosiły główne przeciążenia plus silnik z przodu . Sam nie wiem .Sulkyrider pisze:Przecież one służą własnie do przenoszenia takich obciążeń, na pewno wytrzymałość jest liczona z wielokrotnym zapasem.custom pisze:Tak patrzę na te przeguby Janusz , i nie wiem czy nie są za delikatne . Jaka tam jest średnica w najsłabszym miejscu i przypomnij od czego są , bo zapomniałem ?
Kibicuję Januszowi ale trochę się martwię .
ML grubo powyżej 2T , traja Janusza będzie ważyć max 800kg?
Część ogólnie dostępna , wymiana nie będzie stanowić dużego problemu
Przypomnij sobie wachacze przednie w moim Buggy , Teraz obróć o 90 stopni i masz dwa wahacze górny i dolny , sworznie zamocowane w zwrotnicy , u junkersa zamiast zwrotnicy jest "główka ramy , która pracuje pod kątem, który można regulować dowolnie zmieniając mocowania sworzni . Na próbę zastosowałbym , mocowanie śrubami i do tego otwory fasolkowe , aby dało się wyregulować optymalny kąt wyprzedzenia
Ufffffff
Może ktoś to zrozumie
Bo narysować niestety nie potrafię
Bóg jest litościwy ... a Ja nie.....!!!
- yunkers
- Treasurer
- Posty: 4911
- Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
- Krótki opis: G.O.P.
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Trajka yunkersa
Tak jak piszesz też spodziewam się, że ich trwałość może być niższa. Sworzeń dolny, ze względu na rozwiązanie amortyzowania, będzie bardziej obciążony na rozciąganie, ale mam już sposób na to żeby górny przejął trochę tego obciążenia. Tuleje na tym etapie złapane są punktowo w trzech miejscach, otacza je sporo grubej stali więc jest co przetapiać, oczywiście przewidziane są też wzmocnienia przy ostatecznym montażu.sekuwawa pisze:Te swożnie w samochodach pracują na dużo mniejszych momentach. U Janusza jest dużo większe ramie więc będą bardziej obciążone. Nie boję się że się urwą, ale trwałość będą miały niższą. Na tym etapie niepokoi mnie sposób wspawania tulejek, mam nadzieję że będą obspawane elementami wzmacniającymi.
Dobrze kombinujesz Adaśko, takie połączenie mam już zrobione, można w zakresie od ujemnego, przez zerowe, do dodatniego zmieniać kąt wyprzedzenia.adaśko pisze:...........która pracuje pod kątem, który można regulować dowolnie zmieniając mocowania sworzni . Na próbę zastosowałbym , mocowanie śrubami i do tego otwory fasolkowe , aby dało się wyregulować optymalny kąt wyprzedzenia.............
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
- yunkers
- Treasurer
- Posty: 4911
- Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
- Krótki opis: G.O.P.
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Trajka yunkersa
Piotrek z tym "na pewno" to nie mogę się zgodzić na 100% bo to na razie teoretycznie wszystko mi pasuje, ale zawsze pozostaje pewna niepewność jak to się fizycznie będzie sprawować.pawlikTrike pisze:Janusz na pewno masz rację, moje dywagacje są czysto teoretyczne, takie na chłopski rozum, bo mechanik ze mnie żaden, jeszcze parę lat temu nie wiedziałem jak działa mechanizm różnicowy
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
- bandit
- Posty: 3682
- Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
- Lokalizacja: Pniewy
- Kontakt:
Re: Trajka yunkersa
Adaś moze sprawdzić praktyczne aspekty wytrzymałościowe. Jak test wyjdzie pozytywnie znaczy ze bedzie git, a jak nie, to zmiana koncepcji, oczywiście słusznej.
- adaśko
- Posty: 4477
- Rejestracja: 10 kwie 2010, 14:08
- Krótki opis: pierdolić biurokrację!!!
- Lokalizacja: Iława
- Kontakt:
Re: Trajka yunkersa
a jak nie to co ? nowe zęby ? jak przodek odjedzie będzie nieciekawie , ale jak znam Junkersa wszystko będzie gitbandit pisze:Adaś moze sprawdzić praktyczne aspekty wytrzymałościowe. Jak test wyjdzie pozytywnie znaczy ze bedzie git, a jak nie, to zmiana koncepcji, oczywiście słusznej.
Bóg jest litościwy ... a Ja nie.....!!!
- bandit
- Posty: 3682
- Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
- Lokalizacja: Pniewy
- Kontakt:
Re: Trajka yunkersa
Adas więcej entuzjazmu, jak Junkers zrobi przede to bedzie ok.
- yunkers
- Treasurer
- Posty: 4911
- Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
- Krótki opis: G.O.P.
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Trajka yunkersa
Żeby Customa uspokoić to w tej konstrukcji, na której się "wzorowałem", są mniejsze sworznie, a maszyna słusznych rozmiarów i piec V8, górny sworzeń ma mocowanie na gwincie w tulejce, którą regulować można kąt pochylenia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
- GREGOR
- Posty: 5800
- Rejestracja: 22 lut 2010, 10:46
- Krótki opis: Żyj tak , aby dobrze Cię potem wspominali
- Lokalizacja: ŁĘCZNA
- Kontakt:
Re: Trajka yunkersa
Janusz od czego masz przednie koło Motocyklowe czy się mylęyunkers pisze:Tak dzisiaj myślałem żeby tak zrobić Lipa, ale żeby być do końca przekonanym przymierzyłem przednie koło i jakoś mi przeszło
Żyj tak, aby Cię potem dobrze wspominali...
- yunkers
- Treasurer
- Posty: 4911
- Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
- Krótki opis: G.O.P.
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Trajka yunkersa
Nie Gregor, to felga samochodowa, chciałem mieć wszystkie jednego rodzaju, padło na firmę Azev i model P Nero, bo akurat mieli i 18-tki i 20-tke na przód.GREGOR pisze:Janusz od czego masz przednie koło Motocyklowe czy się mylęyunkers pisze:Tak dzisiaj myślałem żeby tak zrobić Lipa, ale żeby być do końca przekonanym przymierzyłem przednie koło i jakoś mi przeszło
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
- custom
- Member
- Posty: 7995
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
Re: Trajka yunkersa
No i uspokoiłeś mnie Janusz , bo tak sobie myślałem że w extremalnej jeździe w terenie jak będziesz wchodził w drift po dziurach to może nie wytrzymać , ale skoro ludziska przetestowały to musi się udać.yunkers pisze:Żeby Customa uspokoić to w tej konstrukcji, na której się "wzorowałem", są mniejsze sworznie, a maszyna słusznych rozmiarów i piec V8, górny sworzeń ma mocowanie na gwincie w tulejce, którą regulować można kąt pochylenia.
Tak sobie jeszcze myślę że właśnie jak przetestujesz w terenie i nic się nie wydarzy to będzie sukces, bo jakby nie patrzeć w aucie ten układ zdaje egzamin w 100 % dlatego że koło trzyma zwrotnica a wszystko jest kompaktowe tzn. koło jest mocowane na krótkim odcinku a w Twoim przypadku ramię jest w hooj długie co źle wpływa na układ przy zaliczaniu dziur jadąc bokiem.
Nie chcę Cię odwodzić od tego zajebistego pomysłu, ba nawet twierdzę że trzeba to zrobić bo to otwiera nowe możliwości , ale myślę że konstruktorzy traji ze zdjęcia mogli tego w terenie nie testować dlatego Ty będziesz pierwszy na świecie .
Omne Trinum Perfectum.
- yunkers
- Treasurer
- Posty: 4911
- Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
- Krótki opis: G.O.P.
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Trajka yunkersa
Jakim terenie? Jakie dziury? Jaki drift?custom pisze:No i uspokoiłeś mnie Janusz , bo tak sobie myślałem że w extremalnej jeździe w terenie jak będziesz wchodził w drift po dziurach to może nie wytrzymać , ale skoro ludziska przetestowały to musi się udać.
Tak sobie jeszcze myślę że właśnie jak przetestujesz w terenie i nic się nie wydarzy to będzie sukces, bo jakby nie patrzeć w aucie ten układ zdaje egzamin w 100 % dlatego że koło trzyma zwrotnica a wszystko jest kompaktowe tzn. koło jest mocowane na krótkim odcinku a w Twoim przypadku ramię jest w hooj długie co źle wpływa na układ przy zaliczaniu dziur jadąc bokiem.
Nie chcę Cię odwodzić od tego zajebistego pomysłu, ba nawet twierdzę że trzeba to zrobić bo to otwiera nowe możliwości , ale myślę że konstruktorzy traji ze zdjęcia mogli tego w terenie nie testować dlatego Ty będziesz pierwszy na świecie .
Na marginesie, korbowody też nie są projektowane na skręcanie, a jednak Feniks przeżył SIlverado
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
- yunkers
- Treasurer
- Posty: 4911
- Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
- Krótki opis: G.O.P.
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Trajka yunkersa
Projekt dosłownie został odłożony na półkę
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
- GREGOR
- Posty: 5800
- Rejestracja: 22 lut 2010, 10:46
- Krótki opis: Żyj tak , aby dobrze Cię potem wspominali
- Lokalizacja: ŁĘCZNA
- Kontakt:
Re: Trajka yunkersa
Ale przyjdzie jeszcze taki czas gdy ruszysz z nim do przoduyunkers pisze:Projekt dosłownie został odłożony na półkę
Żyj tak, aby Cię potem dobrze wspominali...
- custom
- Member
- Posty: 7995
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
- adaśko
- Posty: 4477
- Rejestracja: 10 kwie 2010, 14:08
- Krótki opis: pierdolić biurokrację!!!
- Lokalizacja: Iława
- Kontakt:
- bandit
- Posty: 3682
- Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
- Lokalizacja: Pniewy
- Kontakt:
Re: Trajka yunkersa
Stwierdzenie że projekt został odłożony do szafy nabiera nowego znaczenia.
- mechanior
- Member
- Posty: 2147
- Rejestracja: 24 lip 2010, 23:57
- Lokalizacja: Ornontowice
- Kontakt:
Re: Trajka yunkersa
Dosłownie.bandit pisze:Stwierdzenie że projekt został odłożony do szafy nabiera nowego znaczenia.
Mówić nie myśląc, to tak jak strzelać nie celując.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość