Skrzynia biegów URAL, DNIEPR itp...

Silnik, skrzynia, przeniesienie napędu.
ODPOWIEDZ
kowal

Skrzynia biegów URAL, DNIEPR itp...

Post autor: kowal »

Czy ktoś z was ma jakieś doświadczenia ze skrzyniami od ruskich motocykli?
Dokładnie chodzi mi o to, czy skrzynia od URALA jest w stanie przenieść moment obrotowy na tylny most samochodowy? Dodam,że silnik nie będzie duży.
Będę budował trajkę dla klienta, a że musi być bardzo krótka chcę użyć takiej skrzyni.
Co wy na to?
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

da rade jezeli ni dasz wiecej niz 50 koni
idą zmiany
kowal

Post autor: kowal »

Już się bałem, że dałem dupska. Skrzynia przyjdzie po świętach.
Teraz doradź mi jaki most, albo zgrabną zawiechę szukać.
Awatar użytkownika
winda
Secretary
Secretary
Posty: 14840
Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: winda »

skrzynia musi byc stara z kominem bez wsteka.musisz wyjebać taki gumowy zabierak przy wyjściu na wał napedowy.ważne aby była dobra osiowość w stosunku do tego mostu.jeśli koniecznie bedziesz chciał przez ten gumowy zabierak to tylko stary z zapasów albo od ural orbit.nowe sa do dupy.myśle ze Wiśnia i 300 będą mieli bogate doświadczenia
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

a most ma byc sztywny czy miekki??
idą zmiany
kowal

Post autor: kowal »

Mam wolną rękę. Więc sam decyduję. Traja ma być odjechana.

Kurde, ale ma mieć wsteczny. I taki zamówiłem i bez komina, niestety. Może wytrzyma.
Awatar użytkownika
winda
Secretary
Secretary
Posty: 14840
Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: winda »

te ze wstecznym i bez komina są dłuzsze o ich jakości chodzą legendy :wink: w rusku jest tak że im starsze tym lepsze.nawet jak kupisz nową to trzeba rozebrać i poprawić.jak wiesz nie bez znaczenia jest też przełożenie w moście
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
Awatar użytkownika
custom
Member
Member
Posty: 7990
Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Parzymiechy
Kontakt:

Post autor: custom »

kowal pisze:Mam wolną rękę. Więc sam decyduję. Traja ma być odjechana.
Słuchaj Kowal a kwestie finansowe przechodzą klientowi przez gardło dość gładko czy raczej się dławi, bo na odjechaną traje trzeba trochę wyłożyć

Pytam bo ostatnio miałam dwa zapytania tutaj od nas i wyszło na to że wzięli by bardzo chętnie ale po kosztach. Ciekawe jak jest u Ciebie bo ja coraz bardziej zniechęcony jestem.
Omne Trinum Perfectum.
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10889
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Post autor: Rob_trike »

nie oszukujmy sie na zrobienie traji na garbusie trzeba włożyć w zaleznosci od posiadanych maszyn z 12-14 tys minimum
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Awatar użytkownika
custom
Member
Member
Posty: 7990
Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Parzymiechy
Kontakt:

Post autor: custom »

Rob_trike pisze:nie oszukujmy sie na zrobienie traji na garbusie trzeba włożyć w zaleznosci od posiadanych maszyn z 12-14 tys minimum
Dobrze prawisz Rob , 14 tyś i to jeszcze po najmniejszej lini oporu bo gdy dojdzie jeszcze remont pieca :shock: :grin: :shock:
Omne Trinum Perfectum.
Socrates
Posty: 541
Rejestracja: 01 kwie 2009, 21:19
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Post autor: Socrates »

Z takich lżejszych to chyba od Siery by było dobre nie jest takie toporne no i tarczowe hamulce by były
wisnia
Posty: 1794
Rejestracja: 31 sie 2009, 09:48
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

Post autor: wisnia »

winda pisze:jak kupisz nową to trzeba rozebrać i poprawi
święte słowa. Ja ruska do ostatnie śrubki rozebrałem, a jak poskładałem według siebie to trzy sezony nawet bez ruszenia świec śmigam.

Co do skrzyni to jeszcze zależy z jakimi przełożeniami weźmiesz i jakie przełożenia w mostach. Inna kwestia to jak będzie wykorzystywany.
winda pisze:musisz wyjebać taki gumowy zabierak przy wyjściu na wał napedowy
Z tym się nie zgodzę, no chyba że wykorzystasz inne sprzęgło.
winda pisze:ważne aby była dobra osiowość w stosunku do tego mostu
Zgadza się w przypadku tyłu na sztywno. Jeżeli nie, to wstawic krzyżaki i po problemie.
zapraszam: www.zabytkowe-motocykle.eu
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

kowal pierdolnij tylna belke od e30 ale duzej pojemnosci masz tarcze hamulcowe i zaciski w komplecie no i mostek ze palce laizac
co do przeniesienia napedu to na wyjscu ze skrzyni musi koniecznie byc jakiekolwiek gumowe sprzegileko lub przegub ktory pracuje normalnie w golfie przy skrzyni
idą zmiany
Awatar użytkownika
Wodzu
Posty: 1601
Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
Lokalizacja: Przechlewo
Kontakt:

Post autor: Wodzu »

A moze tak most od fso 1500? Tarcze oczywiscie sa.
A sierry to nie wszystkie mialy tarcze. chociaz taka ne bebnach to kupisz za mniej niz 100 zl :)
Wiktor pisze:przegub ktory pracuje normalnie w golfie
Mowisz o przegubie homokinetycznym? Ale o wewnetrzym,ktory zmienia dlugosc poolosi?
Sierra na polosiach ma takie obydwa.
Żądasz mądrej odpowiedzi, musisz również mądrze pytać.
Awatar użytkownika
bandit
Posty: 3677
Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: bandit »

Miałem Ruska swego czasu i miałem starą skrzynie Emowska. To ścierwo jest odporne na przełączanie biegów. Wyskakiwała mi 1. Zabrałem sie za remont. Kupiłem nowe wodziki i gówno to dało. Na temat ruskiej dokładności wykonania można by doktorat zrobić...
Później kupiłem skrzynkę Dnieprowską (z kominem) ze wsteką. Wymieniłem łożyska, uszczelniacze, wodzik od 3 biegu i zamontowałem szybką czwórkę i skrzynka śmigała jak saneczki po śniegu!!!
Polecam tą skrzynke!
wisnia
Posty: 1794
Rejestracja: 31 sie 2009, 09:48
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

Post autor: wisnia »

Wiktor pisze:kowal pierdolnij tylna belke od e30

mam u siebie zastosowaną taki komplet razem z mostem.
zapraszam: www.zabytkowe-motocykle.eu
Awatar użytkownika
bandit
Posty: 3677
Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: bandit »

300 pisze:Powszechnym zjawiskiem ostatnio jest sprzęganie silników BMW R60, R80 i R100 z ruskimi skrzyniami w karosie M72, K750 i MW
Swego czasu w Krotoszynie na zlocie widziałem właśnie ruska z silnikiem od BMW o mocy 90 KM. Koleś z zaprzęgiem latał na tylnych kołach z przodem podniesionym prawie do pionu. Jedyne co nie wytrzymywało do tylny dyfer i napęd wózka. Zaprzęg nie był oszczędzany i skrzynia dawała rade.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości