zmiana intercoolera i chłodnicy

Wszelakie sprawy techniczne, ktore nie maja swojego miejsca...
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

Post autor: sekuwawa »

bandit pisze:Rożek, może zadam głupie pytanie, ale wiatraki ciągneły w dobrą strone?
Nie pytaj Rożka tylko Wiktora :mrgreen:
rożek
Member
Member
Posty: 3247
Rejestracja: 11 wrz 2009, 21:35
Kontakt:

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

Post autor: rożek »

z ciekawości sprawdzę jak jest - ale sam nie wiem jak powinno być - powinno ciągnąć pod wiatr?
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

Post autor: sekuwawa »

rożek pisze:z ciekawości sprawdzę jak jest - ale sam nie wiem jak powinno być - powinno ciągnąć pod wiatr?
Powinno Ci dmuchać w chłodnicę.
Awatar użytkownika
winda
Secretary
Secretary
Posty: 14812
Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

Post autor: winda »

sekuwawa pisze:
rożek pisze:z ciekawości sprawdzę jak jest - ale sam nie wiem jak powinno być - powinno ciągnąć pod wiatr?
Powinno Ci dmuchać w chłodnicę.
chyba ze chodnica z tyłu a wentylatory za chłodnicą :wink:

fakt jest taki że teraz Rożek nie ma problemów z chłodzeniem pomimo braku chłodnicy
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
rożek
Member
Member
Posty: 3247
Rejestracja: 11 wrz 2009, 21:35
Kontakt:

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

Post autor: rożek »

sekuwawa pisze:
rożek pisze:z ciekawości sprawdzę jak jest - ale sam nie wiem jak powinno być - powinno ciągnąć pod wiatr?
Powinno Ci dmuchać w chłodnicę.
tak było - ale to znaczyło że brało gorące powietrze z silnika i goniło je na chłodnicę
rożek
Member
Member
Posty: 3247
Rejestracja: 11 wrz 2009, 21:35
Kontakt:

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

Post autor: rożek »

winda pisze:
sekuwawa pisze:
rożek pisze:z ciekawości sprawdzę jak jest - ale sam nie wiem jak powinno być - powinno ciągnąć pod wiatr?
Powinno Ci dmuchać w chłodnicę.
chyba ze chodnica z tyłu a wentylatory za chłodnicą :wink:

fakt jest taki że teraz Rożek nie ma problemów z chłodzeniem pomimo braku chłodnicy
zawsze to mniej do zepsucia się
Awatar użytkownika
adaśko
Posty: 4476
Rejestracja: 10 kwie 2010, 14:08
Krótki opis: pierdolić biurokrację!!!
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

Post autor: adaśko »

rożek pisze:
winda pisze:
sekuwawa pisze:
rożek pisze:z ciekawości sprawdzę jak jest - ale sam nie wiem jak powinno być - powinno ciągnąć pod wiatr?
Powinno Ci dmuchać w chłodnicę.
chyba ze chodnica z tyłu a wentylatory za chłodnicą :wink:

fakt jest taki że teraz Rożek nie ma problemów z chłodzeniem pomimo braku chłodnicy
zawsze to mniej do zepsucia się
a co z gaźniorami ?
Bóg jest litościwy ... a Ja nie.....!!!
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

Post autor: sekuwawa »

Panowie a napiszcie gdzie zgodnie ze sztuką powinien być w układ chłodzenia wprowadzony wąż ze zbiorniczka wyrównawczego :?: :?: Mówimy o układzie ze zbiorniczkiem w najwyższym miejscu układu.
Awatar użytkownika
bynio204
Posty: 357
Rejestracja: 29 kwie 2014, 21:00
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

Post autor: bynio204 »

sekuwawa pisze:Panowie a napiszcie gdzie zgodnie ze sztuką powinien być w układ chłodzenia wprowadzony wąż ze zbiorniczka wyrównawczego :?: :?: Mówimy o układzie ze zbiorniczkiem w najwyższym miejscu układu.
Seku ...... to zależy jaki typ chłodnicy a raczej korka zastosowałeś , jest układ nadciśnieniowy to te wszystkie które mają zbiorniczek plastikowy przeważnie z przelewem i podcisnieniowy jak np w starym poldasie gdzie poprzez korek jest zasysany płyn ze zbiorniczka w razie potrzeby
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

Post autor: sekuwawa »

bynio204 pisze:
sekuwawa pisze:Panowie a napiszcie gdzie zgodnie ze sztuką powinien być w układ chłodzenia wprowadzony wąż ze zbiorniczka wyrównawczego :?: :?: Mówimy o układzie ze zbiorniczkiem w najwyższym miejscu układu.
Seku ...... to zależy jaki typ chłodnicy a raczej korka zastosowałeś , jest układ nadciśnieniowy to te wszystkie które mają zbiorniczek plastikowy przeważnie z przelewem i podcisnieniowy jak np w starym poldasie gdzie poprzez korek jest zasysany płyn ze zbiorniczka w razie potrzeby
Układ jest nadciśnieniowy z korkiem od VW. Zadałem pytanie ponieważ u mnie wlew płynu wchodzi przez trójnik który jest zainstalowany na wężu gdzie pompa przepycha gorący płyn na chłodnicę. Nie wiem czy jest to prawidłowo, nie wiem czy w tym układzie ma to jakieś znaczenie i dlatego pytam. Teoretycznie układ chłodzenia mi pracuje, ale może da się to polepszyć bo chce wrócić do termostatu.
helloween
Posty: 58
Rejestracja: 24 mar 2012, 15:41
Kontakt:

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

Post autor: helloween »

Sam wlew o ile jest szczelny i nie ma ciśnieniowego korka może być i na wężu. Tylko po co jak masz korek wlewu na zbiorniczku? Jak masz układ ciśnieniowy,to przez ten wlew będziesz gubił płyn przy wzroście ciśnienia.
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

Post autor: sekuwawa »

helloween pisze:Sam wlew o ile jest szczelny i nie ma ciśnieniowego korka może być i na wężu. Tylko po co jak masz korek wlewu na zbiorniczku? Jak masz układ ciśnieniowy,to przez ten wlew będziesz gubił płyn przy wzroście ciśnienia.
Źle zrozumiałeś, wlewam płyn przez korek na górze zbiorniczka a odpływ ze zbiorniczka jest wpięty przez trójnik w wąż pomiędzy silnikiem, a chłodnicą. Zbiorniczek oczywiście posiada również przelew który jest spięty z chłodnicą.
Awatar użytkownika
Lipa
Posty: 1747
Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
Lokalizacja: Lubicz Dolny
Kontakt:

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

Post autor: Lipa »

Seku u mnie w subaru jest podpięty zaraz przy korku wlewy chłodnicy - tak było w oryginale
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

Post autor: sekuwawa »

Lipa pisze:Seku u mnie w subaru jest podpięty zaraz przy korku wlewy chłodnicy - tak było w oryginale
U mnie chłodnica nie ma korka. Zastanawiam się tylko u siebie jak to działa bo pompa podaje płyn na chłodnicę i na zbiorniczek zalewając go pod korek, a może nie bo poduszka powietrzna na to nie pozwala :?: ? To co mogę zaobserwować jak mam odkręcony korek (zbiornik jest z nierdzy więc nie widzę co tam się dzieje bez odkręcenia korka), że jak pogazuję to poziom płynu w zbiorniczku się podnosi. Zastanawiam się czy opłaca mi się np. przenosić wlew płynu ze zbiorniczka w układ np. w obieg nagrzewnicy, nie mam pojęcia czy coś to zmieni.
helloween
Posty: 58
Rejestracja: 24 mar 2012, 15:41
Kontakt:

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

Post autor: helloween »

Seku z tego co pamiętam to odpływ ze zbiorniczka powinien być połączony z dolnym wężem chłodnicy. Cienki wężyk przelewu idzie z króćca w górze chłodnicy wprost do zbiorniczka. Jutro spojrzę u siebie i na 100% Ci powiem jak jest.
Awatar użytkownika
tim
Posty: 619
Rejestracja: 22 cze 2012, 09:36
Lokalizacja: Mroczeń
Kontakt:

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

Post autor: tim »

U mnie zbiornik wyrównawczy wpięty jest przed termostatem do silnika, natomiast odpowietrzenie chłodnicy i odpowietrzenie silnika spięte są razem i podłączone do przelewu w zbiorniczku wyrównawczym.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości