Misja - PLANOWANIE GENERALNE - rozpoczęta!
Dobra męcząca szychta - była!
Dwa browary - obalone!
Pora na pierszego poważniejszego posta w temacie własnej Trajki (pierwsza duża litera jest nieprzypadkowa)!
Pierwsze i najważniejsze pytanie brzmi:
1. Co z oryginalnego GARBUSA można/zaleca się wykorzystać do budowy Trajki (nastał etap ekscytacji pomysłem a la "Eureka!" ) ?
2. Na co się nie nabrać i czego lepiej nie wykorzystywać z garbusa (chyba, że się kasa skończyła xD )? [przenoszę pod pkt. 1 bo powiązane]
winda pisze:z garbusa kompletny tylny zawias, skrzynia, dla chętnych silnik.
Lipa pisze:z garbusa warto wykorzystać... Fotel. Można sobie na nim przysiąść i pomyśleć czy warto się w to pakować
sekuwawa pisze:Ad1 i Ad2. Możliwie mało z garbusa - pomyśl nad czymś nowszym
3. Jakiego rodzaju rur najlepiej/warto użyć przy budowie ramy?Lipa pisze:Jeżeli chcesz postawić "porządną" traje na garbie to przygotuj się na duże wydatki... mówię to z doświadczenia...
1 - silnik dupiasty.... praktycznie zero funu z jazdy. Po pewnym czasie masz dwa wyjścia albo wymieniasz albo przerabiasz - zapytaj Krasiana ile uczyniło go zrobienie silnika garba, żeby sie odpychał /a Jego naprawdę robi to dobrze /
2 - skrzynia - bez szału... 4 biegi - zamontowanie większego pieca to już kolejne przeróbki /liczone oczywiście w tys. PLN'ów/ Pomimo przeróbek i tak będziesz ograniczony ilością KM, które możesz tam podłączyć. Do większego pieca przydałaby się "długa" skrzynia a to już droga impreza...
3 - rama - zamontujesz w nią tylko dwie skrzynie /w zależności od przyjętego rozwiązania/ mokrą lub suchą.... niestety obie garbowe - patrz wyżej. Po zmianie pieca musisz ją usztywnić, dać odpowiednie amortyzatory, uretany itd, itp..
reasumując taniej w ogólnym rozrachunku wyjdzie Ci zrobienie ramy pod jakąś typową skrzynkę /choćby UN1/ gdzie podłączysz więcej silników bez obawy, że ją zabijesz i postawisz to na "zwykłym" zawieszeniu. Każda z tych rzeczy jest dużo tańsza i łatwiej dostępna na większości szrotów niż klamoty pod garbusa.
Ale, żeby nie było, że się nie da - DA SIĘ Sam mam traję z elementami garba i jak widać na filmach z tegorocznego zlotu daje radę
4. Jakiego rodzaju rur najlepiej/warto użyć przy budowie pozostałych wsporników, uchwytów karoserii, etc.?sekuwawa pisze:Ad3. Rury bezszwowe
A tu pytania poboczne:sekuwawa pisze:Ad4. Rury hydrauliczne wystarczą
5. Czy istnieje jakiś "uniwersalny" sposób na obliczenie kąta główki ramy i długości przedniego widelca ? Czy mam się posłużyć starymi dobrymi funkcjami trygonometrycznymi?
6. Czy ktoś z Was samodzielnie budował bak i karoserię, ale z plastyków/włókna szklanego ? Niestety nie znalazłem nic na ten temat na forumsekuwawa pisze:Ad5. Każdy kąt jest dobry, a reszta zależy jaki przód zastosujesz.
sekuwawa pisze:Ad6. Budowało kilku, ale co do zbiornika to uważaj bo na stacjach leją różne rzeczy i o ile benzynka nie rozpuszcza to różne inne świństwa już tak i wtedy robi się duży problem.
Wybaczcie dużo pytań, ale wielu informacji się doszukiwałem, nie wszystkie znalazłem, dużo z nich szczątkowo, a pomyślałem, że można by zrobić coś na wzór FAQ lub po prostu poradnika jak budować / co zrobić najpierw / jak planować?winda pisze:karosę z żywicy robił Tyci
Będę wdzięczny za wyczerpujące odpowiedzi choćby na jedno z pytań, odpowiedzi będę dopisywać pod pytaniami w tym poście
Serdecznie pozdrawiam i trzymajcie kciuki za mój zapał
Tadek