TUC 40
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
TUC 40
Tą maszynę chyba kazdy zna.
W zimę miałem zajebistą awarię
Stanął reduktor zablokowany na jednym biegu.
Niestety dość niskie obroty.
Faza pierwsza demontaż reduktora.
W zimę miałem zajebistą awarię
Stanął reduktor zablokowany na jednym biegu.
Niestety dość niskie obroty.
Faza pierwsza demontaż reduktora.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
idą zmiany
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Re: TUC 40
Faza druga
Wyjebka silnika 7,5 KW
Przysposobienie silnika 5,5 KW
Wyjebka silnika 7,5 KW
Przysposobienie silnika 5,5 KW
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
idą zmiany
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Re: TUC 40
Gdzieś doczytałem że można wywalic reduktor i zastapić go falownikiem.
Występuja jednak problemy przy niższych obrotach.
Silnik poniżej 20 Hz traci moment pomimo zapewnień producentów ze jest inaczej.
Na całe szczęścei moja maszyna posiada tzw. odboczkę która to umieszczona jest przy wrzecionie.
Za pomocą tej odboczki można zmienić przłożenie ok 10 krotnie.
Więc reduktor poszedł na złom
Jak widać na ponizszym zdjęciu z kontenerem zapoznała się też dźwignia preselekcji jak i zatwierdzania predkości.
Wałek włączania i dzwignie również. Dołączyła do nich cała elektryka, oraz różne inne gadżety
Występuja jednak problemy przy niższych obrotach.
Silnik poniżej 20 Hz traci moment pomimo zapewnień producentów ze jest inaczej.
Na całe szczęścei moja maszyna posiada tzw. odboczkę która to umieszczona jest przy wrzecionie.
Za pomocą tej odboczki można zmienić przłożenie ok 10 krotnie.
Więc reduktor poszedł na złom
Jak widać na ponizszym zdjęciu z kontenerem zapoznała się też dźwignia preselekcji jak i zatwierdzania predkości.
Wałek włączania i dzwignie również. Dołączyła do nich cała elektryka, oraz różne inne gadżety
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
idą zmiany
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Re: TUC 40
Tocząc piasty z aluminium produkuje się dość dużo wiórów.
Stoczenie wałka fi 130 długości 350mm na piaste daje ok taczki wiórów.
Miałem z tym bezustanny problem bo wanienka nie dawała rady.
Wykonałem więc taką
Stoczenie wałka fi 130 długości 350mm na piaste daje ok taczki wiórów.
Miałem z tym bezustanny problem bo wanienka nie dawała rady.
Wykonałem więc taką
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
idą zmiany
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Re: TUC 40
Wanna jest oczywiście zamontowana na prowadnicach kulkowych szufladowych.
No i co najwazniejsze wyjeżdża do przodu.
Orginalnie wióry wyciagało się tyłem co stanowiło nielada wyzwanie jak maszyna stała pod ścianą.
No i co najwazniejsze wyjeżdża do przodu.
Orginalnie wióry wyciagało się tyłem co stanowiło nielada wyzwanie jak maszyna stała pod ścianą.
idą zmiany
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Re: TUC 40
u mojego dobrego klienta, wszelakie te stare tokarki poprzerabiali na cyfrowe. Z tyłu wystaje taki sobie panelik z klawiaturą i przełacznikami. Dorobienie na tej maszynie szpilki do spierdolonego genetycznie 2.0TDI, ktora sie ukręca i potrzebna jest 12-8mm szpila trwa sekundy. W szoku byłem jak mozna zaadoptować stara maszyne i zrobić z niej cudo techniki.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Re: TUC 40
Tak naprawde przeróbka na cnc to nie jest wielki problem
Jedna ze składowych części jest właśne przeróbka napędu wrzeciona która juz u mnie śmiga.
Jedna ze składowych części jest właśne przeróbka napędu wrzeciona która juz u mnie śmiga.
idą zmiany
- adaśko
- Posty: 4477
- Rejestracja: 10 kwie 2010, 14:08
- Krótki opis: pierdolić biurokrację!!!
- Lokalizacja: Iława
- Kontakt:
- maciey
- Posty: 1441
- Rejestracja: 11 lip 2010, 16:26
- Krótki opis: Narzędziem pracy artystów jest...DŁUTO!!!
- Lokalizacja: Zadupie koło Chełmna
- Kontakt:
Re: TUC 40
Wiktor na odboczce masz przełożenie 8 razy.
Paski klinowe masz we wrzecienniku czy od strony gitary?
Paski klinowe masz we wrzecienniku czy od strony gitary?
Z Trajką jest jak z babą...jak się raz za nią zabierzesz to do końca życia będziesz się pierdolił!
Niekoniecznie z tą samą...
Niekoniecznie z tą samą...
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Re: TUC 40
co za róznica 8 czy 10 razy
wazne ze jak zapodasz duze wiertło to idzie.
Wiertłem 30 wiercę w stali bez odboczki na 700 obr.
Skrawanie stali z dośc duzym posuwem i wiórem 2mm na 1100 obr bez problemu
No i korekta obrotów w czasie rzeczywistym potencjometrem, a nie gajgą po zatrzymaniu maszyny
Maszyna jest ponad 2 razy wydajniejsza.
Po operacji wymiany silnika i wyrzuceniu reduktora powstał problem smarowania wrzeciennika.
Jest on smarowany rurką 6mm czyli przewodem hamulcowym.
Jako że mam duży skład pomp hydraulicznych ale o dużych wydajnościach, zastosowałem patent.
Od głównego silnika napędziłem pompę hydrauliczną od wózka Still
Za pompą dałem trójnik do którego podłączyłem wspomniany przewód hamulcowy, oraz zawór regulacji ciśnienia.
Na zaworze ustawiłem minimalny opór.
Teraz na dowolnych obrotach mam stabilne strugi oleju we wrzecienniku.
Jest tylko jeden mały problem nie mogę używać lewych obrotów, ze względu na pompę.
Czasami na chwilkę jej nie zaszkodzi
Gdyby się zdarzyło że byłyby to konieczne do pracy, pompa musiałaby dostać swój silnik
Paski mam we wrzecienniku i silnik udało mi się umieścić wewnątrz, na miejscu reduktora.
Stary silnik wystawał między stopami tokarki. Teraz juz nie przeszkadza i mogłem swobodnie wjechać tam z wanną.
wazne ze jak zapodasz duze wiertło to idzie.
Wiertłem 30 wiercę w stali bez odboczki na 700 obr.
Skrawanie stali z dośc duzym posuwem i wiórem 2mm na 1100 obr bez problemu
No i korekta obrotów w czasie rzeczywistym potencjometrem, a nie gajgą po zatrzymaniu maszyny
Maszyna jest ponad 2 razy wydajniejsza.
Po operacji wymiany silnika i wyrzuceniu reduktora powstał problem smarowania wrzeciennika.
Jest on smarowany rurką 6mm czyli przewodem hamulcowym.
Jako że mam duży skład pomp hydraulicznych ale o dużych wydajnościach, zastosowałem patent.
Od głównego silnika napędziłem pompę hydrauliczną od wózka Still
Za pompą dałem trójnik do którego podłączyłem wspomniany przewód hamulcowy, oraz zawór regulacji ciśnienia.
Na zaworze ustawiłem minimalny opór.
Teraz na dowolnych obrotach mam stabilne strugi oleju we wrzecienniku.
Jest tylko jeden mały problem nie mogę używać lewych obrotów, ze względu na pompę.
Czasami na chwilkę jej nie zaszkodzi
Gdyby się zdarzyło że byłyby to konieczne do pracy, pompa musiałaby dostać swój silnik
Paski mam we wrzecienniku i silnik udało mi się umieścić wewnątrz, na miejscu reduktora.
Stary silnik wystawał między stopami tokarki. Teraz juz nie przeszkadza i mogłem swobodnie wjechać tam z wanną.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
idą zmiany
- maciey
- Posty: 1441
- Rejestracja: 11 lip 2010, 16:26
- Krótki opis: Narzędziem pracy artystów jest...DŁUTO!!!
- Lokalizacja: Zadupie koło Chełmna
- Kontakt:
Re: TUC 40
Wiktor na skrzyni proselekcyjnej tuca lub tuda czterdziestki jest automatyczne przełączanie pompy oleju.
Z Trajką jest jak z babą...jak się raz za nią zabierzesz to do końca życia będziesz się pierdolił!
Niekoniecznie z tą samą...
Niekoniecznie z tą samą...
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Re: TUC 40
Wiem, ale mój Tuc już nie ma tych urzadzeń.
W tygodniu nagram filmik z jego pracy.
W tygodniu nagram filmik z jego pracy.
idą zmiany
- maciey
- Posty: 1441
- Rejestracja: 11 lip 2010, 16:26
- Krótki opis: Narzędziem pracy artystów jest...DŁUTO!!!
- Lokalizacja: Zadupie koło Chełmna
- Kontakt:
Re: TUC 40
Wiktor zapodaj pompe olejową od jakiegoś ruska z silnikiem trójfazowym 250W podłączonym do głównego.
Ja bym proselekcji nie wypierdalał
Ja bym proselekcji nie wypierdalał
Z Trajką jest jak z babą...jak się raz za nią zabierzesz to do końca życia będziesz się pierdolił!
Niekoniecznie z tą samą...
Niekoniecznie z tą samą...
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
- maciey
- Posty: 1441
- Rejestracja: 11 lip 2010, 16:26
- Krótki opis: Narzędziem pracy artystów jest...DŁUTO!!!
- Lokalizacja: Zadupie koło Chełmna
- Kontakt:
Re: TUC 40
może zapodaj coś na jedno okoLuksky pisze:może prokreacji?
qrwa bez kaska nie śmigam
Z Trajką jest jak z babą...jak się raz za nią zabierzesz to do końca życia będziesz się pierdolił!
Niekoniecznie z tą samą...
Niekoniecznie z tą samą...
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Re: TUC 40
A ja wyjebałem ją. Nie mam już żadnej przekładni. Wrzeciono jest spięte na stałe pasami z silnikiem.maciey pisze:Ja bym proselekcji nie wypierdalał
Jedyne co pozostało to odboczka
idą zmiany
- mechanior
- Member
- Posty: 2147
- Rejestracja: 24 lip 2010, 23:57
- Lokalizacja: Ornontowice
- Kontakt:
Re: TUC 40
Też jak kupie tokarke to w oryginalnym stanie długo nie zostanie ale teraz kompletnie nie mam czasu, fajnie to ogarnołeś Wiktor.
Mówić nie myśląc, to tak jak strzelać nie celując.
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Re: TUC 40
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Re: TUC 40
Dziś strzeliłem fotki jak maszyna wygląda.
Na samej górze w szafce króluje falownik LG 5,5 KW.
To gówienko pieknie robi całą robotę
Przełączniki to od prawej
Obroty prawe
Obroty lewe
Speed
Chłodzenie
Jeszcze zbyt wiele gałek i dźwiegienek zostało
Na samej górze w szafce króluje falownik LG 5,5 KW.
To gówienko pieknie robi całą robotę
Przełączniki to od prawej
Obroty prawe
Obroty lewe
Speed
Chłodzenie
Jeszcze zbyt wiele gałek i dźwiegienek zostało
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
idą zmiany
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 15 paź 2013, 23:52
- Kontakt:
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Re: TUC 40
Podpisałem sobie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
idą zmiany
- winda
- Secretary
- Posty: 14850
- Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 15 paź 2013, 23:52
- Kontakt:
Re: TUC 40
jak szybko zatrzymuje się silnik ? Chodzi mi o sytuację np. podczas gwintowania
juniorv@.wp.pl
“engine maximum, body minimum”
“engine maximum, body minimum”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość