Pompka hamulca dwusekcyjna

Luźne rozmowy na temat trajek!
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
EasyPMI
Posty: 34
Rejestracja: 02 maja 2012, 08:18
Lokalizacja: Międzychód
Kontakt:

Pompka hamulca dwusekcyjna

Post autor: EasyPMI »

Witam

Do tej pory miałem hamulec bez serwa i jednosekcyjną pompkę, od znajomego dostałem kompletną pompkę dwusekcyjną z serwem i teraz się zastanawiam czy podłączyć oba koła pod jedną sekcję czy rozdzielić koła na dwie sekcje jeśli podłączyć oba pod jedną to pod którą pierwszą czy drugą od serwa i czy zaślepić dolot płynu czy wylot płynu w nieużywanej sekcji?

Jak Wy to widzicie?
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

Post autor: sekuwawa »

Wg mojej opini to słaby pomysł. Sekcji nie bardzo będziesz mógł zaślepić bo pompa nie będzie chodziła, nawet jak nie podasz płynu to obawiam się, że pewnie z drugiej sekcji po przeciekach trochę poleci i stanie. Chyba lepiej poszukać pompy sprzęgłowej i zmontować z tego całość. Kumpel zastosował pompę sprzęgłową od Fiata 125p i koła stają w miejscu bez mrugnięcia za lekkim dotykiem, ale oczywiście ma z tyłu tarcze.
Awatar użytkownika
Sulkyrider
Posty: 11800
Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
Krótki opis: Rekwizytor
Lokalizacja: Poznań od strony Azji
Kontakt:

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

Post autor: Sulkyrider »

W maluchowej miałem 2sekcyjną z zaślepioną 2 sekcją. Działało idealnie, ale 2 sekcję trzeba koniecznie też odpowietrzyć!
Zamiast 2 sekcji miałem wpięty czujnik stopu.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Awatar użytkownika
EasyPMI
Posty: 34
Rejestracja: 02 maja 2012, 08:18
Lokalizacja: Międzychód
Kontakt:

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

Post autor: EasyPMI »

Dlaczego nie polecacie rozdzielenie dwóch sekcji na dwa koła ?
Awatar użytkownika
Sulkyrider
Posty: 11800
Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
Krótki opis: Rekwizytor
Lokalizacja: Poznań od strony Azji
Kontakt:

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

Post autor: Sulkyrider »

Bo pierwsza działa najpierw z większym naciskiem, druga dopiero po mocniejszym wciśnięciu pedała. Przy pełnym nacisku dopiero hamują równo. W samochodzie zapobiega to blokowaniu kół tylnych zanim zacznie hamowac przód.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Awatar użytkownika
Lipa
Posty: 1747
Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
Lokalizacja: Lubicz Dolny
Kontakt:

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

Post autor: Lipa »

ja mam pompę dwusekcyjną od seata, Rob w srebrnej od VW i spokojnie sie to buja. Jedna sekcja na jedno koło druga sekcja na drugie koło. Jedna strona zaślepiona a w drugi wkręcony czujnik stop - DZIAŁA :mrgreen:
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
Awatar użytkownika
Sulkyrider
Posty: 11800
Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
Krótki opis: Rekwizytor
Lokalizacja: Poznań od strony Azji
Kontakt:

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

Post autor: Sulkyrider »

Lipa, to ciekawe, bo teoretycznie jeśli weźmiesz jedną sekcję na lewo a drugą na prawo, to jedna strona powinna wcześniej brac.
Specjalnie rozbierałem pompę (od poloneza chyba) żeby się upewnic - pierwsza sekcja naciska drugą przez sprężyne i trzpień.
Wykorzystałem dwa wyjścia z pierwszej sekcji do hamowania, a do drugiej wkręciłem czujnik, bo uznałem że to jedyna sensowna droga.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Awatar użytkownika
EasyPMI
Posty: 34
Rejestracja: 02 maja 2012, 08:18
Lokalizacja: Międzychód
Kontakt:

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

Post autor: EasyPMI »

Gdzie znaleźć taki czujnik do stopu (od czego) bo sm bym to zastosował.
Awatar użytkownika
Lipa
Posty: 1747
Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
Lokalizacja: Lubicz Dolny
Kontakt:

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

Post autor: Lipa »

Choćby od vw transportera T2 czy T3
Ostatnio zmieniony 20 mar 2013, 21:01 przez Lipa, łącznie zmieniany 2 razy.
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
Awatar użytkownika
Sulkyrider
Posty: 11800
Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
Krótki opis: Rekwizytor
Lokalizacja: Poznań od strony Azji
Kontakt:

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

Post autor: Sulkyrider »

Ja kupiłem w rolniczym za grosze.
Tylko uważaj na różne skoki gwintów, żebys nie musiał potem kombinować jak ja.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Awatar użytkownika
EasyPMI
Posty: 34
Rejestracja: 02 maja 2012, 08:18
Lokalizacja: Międzychód
Kontakt:

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

Post autor: EasyPMI »

Na alledrogo znalazłem ale za 65zł. W rolniczym był stosowany taki czujnik stop na ciśnienie??? Nie wiedziałem w transporterze też nie wiedziałem widocznie mało jeszcze wiem. To co najlepiej szukać w składnicy maszyn tak? jak to się dokładnie nazywa i do jakiego ciągnika pytać?


O znalazłem za 20,50 od skuterka podejdzie? Czy jeszcze taniej da się znaleść?
Awatar użytkownika
Sulkyrider
Posty: 11800
Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
Krótki opis: Rekwizytor
Lokalizacja: Poznań od strony Azji
Kontakt:

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

Post autor: Sulkyrider »

Ja pytałem o "czujnik stopu taki wkręcany do pompy hamulcowej"
odpowiedzieli "mamy dwa rodzaje"
Ja wybrałem ten zły :)
C-360 na pewno ma czujnik tego rodzaju.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Awatar użytkownika
Sulkyrider
Posty: 11800
Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
Krótki opis: Rekwizytor
Lokalizacja: Poznań od strony Azji
Kontakt:

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

Post autor: Sulkyrider »

Lipa, jakim cudem Ci to równo bierze oba koła?
Nie żebym nie wierzył, tylko nie rozumiem :lol:
http://skodaporadnik.republika.pl/porad ... ulcowa.jpg
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Awatar użytkownika
mechanior
Member
Member
Posty: 2142
Rejestracja: 24 lip 2010, 23:57
Lokalizacja: Ornontowice
Kontakt:

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

Post autor: mechanior »

Sulki, może nie wyglada ale przy tych samych zaciskach i co z tym idzie tym samym wydatkiem ciśnienia na wyjsciach z tej pompy bedzie równe.
Mówić nie myśląc, to tak jak strzelać nie celując.
Awatar użytkownika
zetor
Member
Member
Posty: 3149
Rejestracja: 01 lip 2010, 20:53
Lokalizacja: Wielka wieś pod Konstancinem
Kontakt:

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

Post autor: zetor »

ja mam tak jak mówi sulky i od ciagnika czujnik
jest git
"żyj a nie istniej"

"Nie ważne ile razy upadasz.
ważne, że potrafisz pić na leżąco"
Awatar użytkownika
Sulkyrider
Posty: 11800
Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
Krótki opis: Rekwizytor
Lokalizacja: Poznań od strony Azji
Kontakt:

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

Post autor: Sulkyrider »

mechanior pisze:Sulki, może nie wyglada ale przy tych samych zaciskach i co z tym idzie tym samym wydatkiem ciśnienia na wyjsciach z tej pompy bedzie równe.
No właśnie tak patrzę na ten rysunek i pomału dochodze do wniosku że chyba faktycznie :)
Mój bład, człowiek się całe zycie uczy i sam sobie życie utrudnia :)
Jasne że taka pompa będzie działać równo na obie sekcje :) Sorry za pierdolenie głupot kilka postów wcześniej :)
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Awatar użytkownika
mechanior
Member
Member
Posty: 2142
Rejestracja: 24 lip 2010, 23:57
Lokalizacja: Ornontowice
Kontakt:

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

Post autor: mechanior »

Na pierwszy rzut oka nie wygląda ale siły przekazywane przez płyn rozchodzą się w równym stopniu.
Mówić nie myśląc, to tak jak strzelać nie celując.
Awatar użytkownika
Sulkyrider
Posty: 11800
Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
Krótki opis: Rekwizytor
Lokalizacja: Poznań od strony Azji
Kontakt:

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

Post autor: Sulkyrider »

Tak, zgadza się. Tłoczki mają równe średnice, spreżyny sa prawie równe, a własciwie przy takich naciskach można je pominąć... więc poprawne działanie hamulca u Lipy fizycznie ma sens :)
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Awatar użytkownika
rozi
Posty: 295
Rejestracja: 16 mar 2011, 23:53
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

Post autor: rozi »

Reduktor siły hamowania jest po to żeby przód hamował pierwszy a później tył
Awatar użytkownika
Lipa
Posty: 1747
Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
Lokalizacja: Lubicz Dolny
Kontakt:

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

Post autor: Lipa »

temat kiedyś mocno wałkowany. Są nawet rysunki gdzie jakie koło podłączyć, gdzie dać czujnik itd... trzeba w powitalni poszperać :mrgreen:
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
Awatar użytkownika
andrzejqs
Posty: 1876
Rejestracja: 10 kwie 2011, 18:22
Lokalizacja: Zawiercie
Kontakt:

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

Post autor: andrzejqs »

sulki nie daj się zakręcić bo haczyk tkwi w sprężynach

Zestaw naprawczy pompy hamulcowej DAEWOO [51190-70B30-000] TICO

http://www.hdmot.pl/galerie/z/zestaw-na ... _11644.jpg
Byli już tacy, co zrobili coś co było nie możliwe do zrobienia, bo nie wiedzieli, że tego się nie da zrobić :-) .
Awatar użytkownika
tim
Posty: 619
Rejestracja: 22 cze 2012, 09:36
Lokalizacja: Mroczeń
Kontakt:

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

Post autor: tim »

W ciagniku C-360 zamontowane są dwie pompy jedna jest długa a druga krótka , stosowany czujnik stopu jeden jest ze stykami "płaskimi" drugi zaś ma styki "okrągłe" wszystko zależy jakie styki mamy w instalacji

Krótka http://allegro.pl/pompka-pompa-hamulca- ... 32162.html
długa http://allegro.pl/pompka-pompa-hamulca- ... 27429.html
zagiel
Posty: 255
Rejestracja: 07 sie 2012, 08:24
Lokalizacja: Rzechcino pow. Słupsk
Kontakt:

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

Post autor: zagiel »

Ale płyn z jednego tłoczka powinien też popychać drugi,tylko że sprężyny też po coś są. Sam nie wiem jak u siebie podłączyć, póki co mam jedną sekcję na jedno koło,drugą na drugie i na jednej z nich trójnik z wyjściem na czujnik
Awatar użytkownika
Szalony-Mateo
Posty: 408
Rejestracja: 26 cze 2012, 15:19
Lokalizacja: Wielisławice w lesie.
Kontakt:

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

Post autor: Szalony-Mateo »

Z tego, co rozbierałem pompę hamulcową w kaszlu to II sekcja działa dopiero jak w I sekcji wytworzy się odpowiednie ciśnienie, czyli przednie hamulce zaczynają hamować ( uzyskane ciśnienie w I sekcji) to dopiero zaczynają hamować tylne hamulce ( II sekcja pchana przez płyn hamulcowy ściśnięty w I sekcji) sprężyny powodują różnice sił potrzebnych do zadziałania kolejnych sekcji pompy.

To tak po mojemu rozumuje :)
rożek
Member
Member
Posty: 3247
Rejestracja: 11 wrz 2009, 21:35
Kontakt:

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

Post autor: rożek »

EasyPMI pisze:Na alledrogo znalazłem ale za 65zł. W rolniczym był stosowany taki czujnik stop na ciśnienie??? Nie wiedziałem w transporterze też nie wiedziałem widocznie mało jeszcze wiem. To co najlepiej szukać w składnicy maszyn tak? jak to się dokładnie nazywa i do jakiego ciągnika pytać?


O znalazłem za 20,50 od skuterka podejdzie? Czy jeszcze taniej da się znaleść?
9zł w sklepie rolniczym
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości