Układy chłodzenia silników

Wszelakie sprawy techniczne, ktore nie maja swojego miejsca...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Układy chłodzenia silników

Post autor: sekuwawa »

Przymierzam się do dorobienia układu chłodzenia do swojego silnika subaru i w związku z tym mam kilka pytań do kogoś kto ma o tym jakieś pojęcie. Planuję użyć chłodnice od poloneza caro (bo rozmiarami pasuje, jest tania i ją posiadam), która nie ma korka wlewu więc należało by zbudować układ ze zbiorniczkiem. Poprawcie mnie jeśli źle myślę, ale w tym przypadku zbiorniczek musi być w najwyżej zamocowanym elementem układu, ale czy jego wysokość jest jakoś określona? Czy ten zbiorniczek to tylko równoważy rozszerzalność temperaturową cieczy czy spełnia jeszcze jakieś inne funkcje?
W układach gdzie w chłodnicy jest korek, zbiorniczki z tego zauważyłem są poniżej, no chyba że się mylę? Bardziej by mi pasowało schować gdzieś niżej taki zbiorniczek bo zależy mi żeby traja była możliwie niska w okolicach silnika. Dlatego przyszło mi do głowy, że mogę z innej chłodnicy wyciąć gniazdo korka i na trójniku gumowym wystawić je powyżej swojej chłodnicy, a zbiorniczek dać niżej. Co myślicie o takim rozwiązaniu? Kolejne pytania mam odnośnie ewentualnego korka i jego nastawów na określone ciśnienie, jak to dobierać i czy się tym przejmować? A jak wygląda sprawa ewentualnego odpowietrzania okładu, załatwia wszystko korek i przelew do zbiorniczka? Czy jak korek wlewu cieczy chłodzącej będzie umieszczony w najwyższym punkcie tego układu to nie będzie problemów z odpowietrzaniem i pracą układu? Czy jakieś parametry pompy cieczy mają znaczenia i czy czujnik załączenia wentylatora chłodnicy ma reagować temperaturę cieczy na wejściu do chłodnicy czy na wyjściu (chłodnica ma dwa czujniki więc mogę sobie wybrać)? Kurde pewnie pojawią się jesscze jakieś pytania, ale na razie tyle :)
Awatar użytkownika
winda
Secretary
Secretary
Posty: 14836
Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Układy chłodzenia silników

Post autor: winda »

ja mam dwie chłodnice. jedna płasko pod spodem. druga z tyłu z korkiem ciśnieniowym bez zbiorniczka wyrównawczego bo hujowo wygląda jako najwyższy punkt silnika. układ działa ok. jak bardzo zagrzany to troszkę kapie z rurki wypuszczonej pod silnikiem
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
Awatar użytkownika
Lipa
Posty: 1747
Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
Lokalizacja: Lubicz Dolny
Kontakt:

Re: Układy chłodzenia silników

Post autor: Lipa »

Nie wiem czy Ci to w czymś pomorze... u mnie w subarynie jest jedna chłodnica oryginalna z korkiem i zbiorniczek wyrównawczy od tico. Zbiorniczek jest na równi z chłodnicą. Działa wzorowo. Mam dodatkową elektronikę do sterowania wiatrakami i kontrolki grzania. Nie udało mi się zagrzać traji powyżej 97-98 stopni.
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10883
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Re: Układy chłodzenia silników

Post autor: Rob_trike »

Lipa pisze:Nie wiem czy Ci to w czymś pomorze... u mnie w subarynie jest jedna chłodnica oryginalna z korkiem i zbiorniczek wyrównawczy od tico. Zbiorniczek jest na równi z chłodnicą. Działa wzorowo. Mam dodatkową elektronikę do sterowania wiatrakami i kontrolki grzania. Nie udało mi się zagrzać traji powyżej 97-98 stopni.
Tobie nie - ale trzeba by się Bull-a spytać :mrgreen: :lol: :mrgreen:
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Awatar użytkownika
winda
Secretary
Secretary
Posty: 14836
Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Układy chłodzenia silników

Post autor: winda »

twoja ocena grzania Lipa nie jest miarodajna. musi wypowiedziec się twój kierowca testowy :mrgreen:
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
Awatar użytkownika
Lipa
Posty: 1747
Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
Lokalizacja: Lubicz Dolny
Kontakt:

Re: Układy chłodzenia silników

Post autor: Lipa »

winda pisze:twoja ocena grzania Lipa nie jest miarodajna. musi wypowiedziec się twój kierowca testowy :mrgreen:
zmiany zostały dokonane właśnie po oblatywaniu przez Bull'a. Póki co nie mogę się do niego zgłosić bo padła skrzynia i sprzęgło... chciałbym choć silnik uratować :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Re: Układy chłodzenia silników

Post autor: Wiktor »

zbuduj zbiorniczek nad chlodnicą.
ja buduje je sam
http://customparts.pl/gallery_dir/trike ... 090763.jpg


i drugi akurat nad silnikiem ale w taki sposób nad chłodnicą możesz łatwo zamontować

http://customparts.pl/gallery_dir/trike ... 1-lady.jpg
idą zmiany
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Układy chłodzenia silników

Post autor: sekuwawa »

Wiktor pisze:zbuduj zbiorniczek nad chlodnicą.
ja buduje je sam
http://customparts.pl/gallery_dir/trike ... 090763.jpg


i drugi akurat nad silnikiem ale w taki sposób nad chłodnicą możesz łatwo zamontować

http://customparts.pl/gallery_dir/trike ... 1-lady.jpg
Wiktor rozumiem, że korki oryginalne a gwinty toczone i wszystko pospawane do kupy? Jakaś określona wysokość nad chłodnicą czy po prostu jak wyjdzie?
Awatar użytkownika
zetor
Member
Member
Posty: 3156
Rejestracja: 01 lip 2010, 20:53
Lokalizacja: Wielka wieś pod Konstancinem
Kontakt:

Re: Układy chłodzenia silników

Post autor: zetor »

myśle że wysokość jest okreslona - taka na oko
"żyj a nie istniej"

"Nie ważne ile razy upadasz.
ważne, że potrafisz pić na leżąco"
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Układy chłodzenia silników

Post autor: sekuwawa »

Te plastikowe korki układów chłodzenia to mają jakieś zaworki ciśnieniowe?
Awatar użytkownika
Sulkyrider
Posty: 11800
Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
Krótki opis: Rekwizytor
Lokalizacja: Poznań od strony Azji
Kontakt:

Re: Układy chłodzenia silników

Post autor: Sulkyrider »

sekuwawa pisze:Te plastikowe korki układów chłodzenia to mają jakieś zaworki ciśnieniowe?
Cisnieniowy + podciśnieniowy + termiczny.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Re: Układy chłodzenia silników

Post autor: Wiktor »

vw golf prosty na gwint
idealny do wszystkiego.
idą zmiany
Awatar użytkownika
Sulkyrider
Posty: 11800
Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
Krótki opis: Rekwizytor
Lokalizacja: Poznań od strony Azji
Kontakt:

Re: Układy chłodzenia silników

Post autor: Sulkyrider »

Sulkyrider pisze:
sekuwawa pisze:Te plastikowe korki układów chłodzenia to mają jakieś zaworki ciśnieniowe?
Cisnieniowy + podciśnieniowy + termiczny.
Zapędziłem się.
Plastikowy w zbiorniczku - cisnieniowy + podciśnieniowy.
Termiczny jest w chłodnicy.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość