Jedrusiowa traja
-
- Posty: 370
- Rejestracja: 18 kwie 2010, 22:09
- Lokalizacja: Dublin
- Kontakt:
- winda
- Secretary
- Posty: 14845
- Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Jedrusiowa traja
bardzo mnie interesuje to co napisałeś. w tych autach co wymieniłeś ta skrzynia jest kojarzona z kazdym silnikiem czy konkretnymi?
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
KOMPLETNIE BEZ SENSU
- yunkers
- Treasurer
- Posty: 4912
- Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
- Krótki opis: G.O.P.
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Jedrusiowa traja
wydaje się alternatywą dla skrzyni z garbusa, kwestia przełożeń - masz jakieś dane, ciekawe czy jakaś współpracowała z dieslem
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
- El Kopyto
- Posty: 1013
- Rejestracja: 27 paź 2010, 18:07
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Re: Jedrusiowa traja
Konkretnie chodzi o skrzynie UN1 szeroko stosowaną od vanów jak Renault Trafic i Master po GTA i 21 turbo tak na fracuskiej stronie pisalijunkers pisze:wydaje się alternatywą dla skrzyni z garbusa, kwestia przełożeń - masz jakieś dane, ciekawe czy jakaś współpracowała z dieslem
Amatorzy zbudowali arke a zawodowcy tytanic
- andrzejqs
- Posty: 1883
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 18:22
- Lokalizacja: Zawiercie
- Kontakt:
Re: Jedrusiowa traja
Przełożenia un1
http://www.lambolounge.com/chassis/Tran ... native.htm
ta skrzynia jest raczej uniwersalna w lotusie i delorianie jeżdziła ponoć z tyłu .
Jak by ktoś się napalił to proszę
http://www.lambolounge.com/chassis/Tran ... native.htm
ta skrzynia jest raczej uniwersalna w lotusie i delorianie jeżdziła ponoć z tyłu .
Jak by ktoś się napalił to proszę
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 13 paź 2013, 23:16 przez andrzejqs, łącznie zmieniany 2 razy.
Byli już tacy, co zrobili coś co było nie możliwe do zrobienia, bo nie wiedzieli, że tego się nie da zrobić .
- El Kopyto
- Posty: 1013
- Rejestracja: 27 paź 2010, 18:07
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
- andrzejqs
- Posty: 1883
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 18:22
- Lokalizacja: Zawiercie
- Kontakt:
Re: Jedrusiowa traja
Subarowe łożysko wymagało dorobienia tulejki z otworem na 30,2 mm
Sprzęgło jakie zastosowałem żeby połączyć silnik SUBARU z skrzynią UN1 to val 267121 średnica 215mm 21 zębów24,1x21,3 średnica tarczy zewnętrzna 215mm jest OK a wewnętrzna jest na miarę 147mm na 147mm ale na wszelki wypadek zebrałem go po 2mm na stronę.
A tu mały zonk łapa od renówki okazała sie być hartowana i przy próbie zwężenia pękła
Wycinanie obudowy sprzęgła za pomocą "wiertjeta"
Do połączenia półosi vw scharana do skrzyni un1jest niezbędna przeróbka starych przegubów z "renówki" Tak ma wyglądać docelowo
Sprzęgło jakie zastosowałem żeby połączyć silnik SUBARU z skrzynią UN1 to val 267121 średnica 215mm 21 zębów24,1x21,3 średnica tarczy zewnętrzna 215mm jest OK a wewnętrzna jest na miarę 147mm na 147mm ale na wszelki wypadek zebrałem go po 2mm na stronę.
A tu mały zonk łapa od renówki okazała sie być hartowana i przy próbie zwężenia pękła
Wycinanie obudowy sprzęgła za pomocą "wiertjeta"
Do połączenia półosi vw scharana do skrzyni un1jest niezbędna przeróbka starych przegubów z "renówki" Tak ma wyglądać docelowo
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2012, 13:51 przez andrzejqs, łącznie zmieniany 5 razy.
Byli już tacy, co zrobili coś co było nie możliwe do zrobienia, bo nie wiedzieli, że tego się nie da zrobić .
- andrzejqs
- Posty: 1883
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 18:22
- Lokalizacja: Zawiercie
- Kontakt:
Re: Jedrusiowa traja
Prezent świąteczny felgi od clk R16x7j od razu dorobiłem pierścienie centrujące 57/66,5 .Jaki rozmiar opon by do nich ładnie pasował ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Byli już tacy, co zrobili coś co było nie możliwe do zrobienia, bo nie wiedzieli, że tego się nie da zrobić .
- custom
- Member
- Posty: 7997
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
Re: Jedrusiowa traja
Na forum jest wszystko , wystarczy trochę poszukać
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Omne Trinum Perfectum.
- zetor
- Member
- Posty: 3161
- Rejestracja: 01 lip 2010, 20:53
- Lokalizacja: Wielka wieś pod Konstancinem
- Kontakt:
Re: Jedrusiowa traja
heee gdzies juz to widzialem
czyżby na forum
czyżby na forum
"żyj a nie istniej"
"Nie ważne ile razy upadasz.
ważne, że potrafisz pić na leżąco"
"Nie ważne ile razy upadasz.
ważne, że potrafisz pić na leżąco"
- andrzejqs
- Posty: 1883
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 18:22
- Lokalizacja: Zawiercie
- Kontakt:
Re: Jedrusiowa traja
No poleciałeś po całości , mnie chodziło o wygląd opony na feldze przecież nie założę jakiejś super niskiej bo na byle dołku będzie po feldze a tym bardziej jakiegoś balona
ZALECANA MIN MAX
225/45 R 16 7,5 7,0 8,5
225/50 R 16 7,0 6,0 8,0
225/55 R 16 7 ,0 6,0 8,0
225/60 R 16 6,5 6,0 8,0
ZALECANA MIN MAX
235/65 R 16 7,0 6,5 8,5
235/70 R 16 7,0 6,0 8,0
ZALECANA MIN MAX
245/45 R 16 8,0 7,5 9,0
245/50 R 16 7,5 7,0 8,5
245/70 R 16 7,0 6,5 8,0
ZALECANA MIN MAX
255/50 R 16 8,0 7,0 9,0
255/60 R 16 7,5 7,0 9,0
255/65 R 16 7,5 7,0 9,0
przymiarki skrzyni do silnika
grubość obudowy sprzęgła wyszła mi 86 mm + po 4mm na stronę do niwelowania krzywizn po spawaniu
ZALECANA MIN MAX
225/45 R 16 7,5 7,0 8,5
225/50 R 16 7,0 6,0 8,0
225/55 R 16 7 ,0 6,0 8,0
225/60 R 16 6,5 6,0 8,0
ZALECANA MIN MAX
235/65 R 16 7,0 6,5 8,5
235/70 R 16 7,0 6,0 8,0
ZALECANA MIN MAX
245/45 R 16 8,0 7,5 9,0
245/50 R 16 7,5 7,0 8,5
245/70 R 16 7,0 6,5 8,0
ZALECANA MIN MAX
255/50 R 16 8,0 7,0 9,0
255/60 R 16 7,5 7,0 9,0
255/65 R 16 7,5 7,0 9,0
przymiarki skrzyni do silnika
grubość obudowy sprzęgła wyszła mi 86 mm + po 4mm na stronę do niwelowania krzywizn po spawaniu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 13 maja 2012, 13:24 przez andrzejqs, łącznie zmieniany 4 razy.
Byli już tacy, co zrobili coś co było nie możliwe do zrobienia, bo nie wiedzieli, że tego się nie da zrobić .
- pawlikTrike
- Member
- Posty: 7522
- Rejestracja: 28 sty 2010, 13:43
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia/Kielno
- Kontakt:
Re: Jedrusiowa traja
Wiertjet jest the best !!!! Super robota !
Żyj tak, aby nikt nigdy przez Ciebie nie płakał... chyba, że ze szczęścia
- andrzejqs
- Posty: 1883
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 18:22
- Lokalizacja: Zawiercie
- Kontakt:
Re: Jedrusiowa traja
prawie gotowa obudowa pozostało spasować osie skrzyni z silnikiem dorobiłem do tego celu przyrząd
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Byli już tacy, co zrobili coś co było nie możliwe do zrobienia, bo nie wiedzieli, że tego się nie da zrobić .
- WiseBlade
- Posty: 359
- Rejestracja: 26 lut 2011, 23:48
- Lokalizacja: Wrexham(UK) Bełchatów (PL)
- Kontakt:
Re: Jedrusiowa traja
Siemka mam pytanko czy istniały może takie skrzynie w automacie ? czy ktos wie ?
- andrzejqs
- Posty: 1883
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 18:22
- Lokalizacja: Zawiercie
- Kontakt:
Re: Jedrusiowa traja
nieWiseBlade pisze:Siemka mam pytanko czy istniały może takie skrzynie w automacie ? czy ktos wie ?
Byli już tacy, co zrobili coś co było nie możliwe do zrobienia, bo nie wiedzieli, że tego się nie da zrobić .
- winda
- Secretary
- Posty: 14845
- Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Jedrusiowa traja
ale to będzie zapierdalało na tej skrzyni
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
KOMPLETNIE BEZ SENSU
- andrzejqs
- Posty: 1883
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 18:22
- Lokalizacja: Zawiercie
- Kontakt:
Re: Jedrusiowa traja
A założenia były takie vmax ok 120kmh mocna skrzynia co by półosie nie odpadły no to teraz napewno odpadną
na początek wałek sprzęgłowy zastąpiłem dorobionym "sztywnym wałkiem"
co by wiedzieć gdzie jest oś skrzyni Na bolce ustalające włożyłem kamienie prowadzące Na silnik nałożyłem skrzynie [w pionie] dorobiony wałek wszedł do łożyska w kole zamachowym i wycentrował wszystko. Wywierciłem i nagwintowałem otwory pomocnicze w skrzyni do mocowania kamieni kamienie przeniosły otwory na skrzynie teraz tylko wywiercić właściwe otwory na kołki silnika ,
No to mały komiks o dopasowaniu skrzyni do silnika,na początek wałek sprzęgłowy zastąpiłem dorobionym "sztywnym wałkiem"
co by wiedzieć gdzie jest oś skrzyni Na bolce ustalające włożyłem kamienie prowadzące Na silnik nałożyłem skrzynie [w pionie] dorobiony wałek wszedł do łożyska w kole zamachowym i wycentrował wszystko. Wywierciłem i nagwintowałem otwory pomocnicze w skrzyni do mocowania kamieni kamienie przeniosły otwory na skrzynie teraz tylko wywiercić właściwe otwory na kołki silnika ,
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 29 maja 2012, 20:46 przez andrzejqs, łącznie zmieniany 11 razy.
Byli już tacy, co zrobili coś co było nie możliwe do zrobienia, bo nie wiedzieli, że tego się nie da zrobić .
- andrzejqs
- Posty: 1883
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 18:22
- Lokalizacja: Zawiercie
- Kontakt:
Re: Jedrusiowa traja
http://www.renaultalpineownersclub.com/ ... MRBVUN.pdf
tłumacz gogle nie dał rady temu pdf-owi więc mechanizm różnicowy ustawiłem na podstawie własnego widzimisie czyli zrobiłem luz ( szczelinę ok 0,5 mm) pod łożyskiem a następnie dociągałem nakrętkę kasowania luzu do momentu uzyskania prawidłowego luzu na kole zębatym
szczelina z 0,5mm zmalała do 0,35(taki wymiar był wygrawerowany na kole) brakujące 0.35mm uzupełniłem podkładkami z blaszek (stalowe puszki z biedronkowego piwa) łożyska dociągnąłem według tego sposobu z 5l butelką
http://translate.google.pl/translate?sl ... tart%3D20.
tłumacz gogle nie dał rady temu pdf-owi więc mechanizm różnicowy ustawiłem na podstawie własnego widzimisie czyli zrobiłem luz ( szczelinę ok 0,5 mm) pod łożyskiem a następnie dociągałem nakrętkę kasowania luzu do momentu uzyskania prawidłowego luzu na kole zębatym
szczelina z 0,5mm zmalała do 0,35(taki wymiar był wygrawerowany na kole) brakujące 0.35mm uzupełniłem podkładkami z blaszek (stalowe puszki z biedronkowego piwa) łożyska dociągnąłem według tego sposobu z 5l butelką
http://translate.google.pl/translate?sl ... tart%3D20.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Byli już tacy, co zrobili coś co było nie możliwe do zrobienia, bo nie wiedzieli, że tego się nie da zrobić .
- andrzejqs
- Posty: 1883
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 18:22
- Lokalizacja: Zawiercie
- Kontakt:
Re: Jedrusiowa traja
Macie jakieś sugestie co do ustawienia dyfra ?
q
q
Ostatnio zmieniony 10 cze 2012, 16:14 przez andrzejqs, łącznie zmieniany 1 raz.
Byli już tacy, co zrobili coś co było nie możliwe do zrobienia, bo nie wiedzieli, że tego się nie da zrobić .
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
Re: Jedrusiowa traja
Na moje oko wiesz co robisz i ciężko będzie cos Ci wytknąć. O co chodzi z ta butelką?
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
T F F T
- andrzejqs
- Posty: 1883
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 18:22
- Lokalizacja: Zawiercie
- Kontakt:
Re: Jedrusiowa traja
Nigdy dyfra nie ustawiałem wnioski wyciągnąłem na podstawie opisu innych skrzyń renówek, a co do butelki 5l to przywiązuje sie do dyfra zamiast miarki w linku opisane
http://translate.google.pl/translate?sl ... rt%3D20.
http://translate.google.pl/translate?sl ... rt%3D20.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 08 cze 2012, 19:03 przez andrzejqs, łącznie zmieniany 1 raz.
Byli już tacy, co zrobili coś co było nie możliwe do zrobienia, bo nie wiedzieli, że tego się nie da zrobić .
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
Re: Jedrusiowa traja
czyli to jest klucz dynamometryczny?
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
T F F T
- andrzejqs
- Posty: 1883
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 18:22
- Lokalizacja: Zawiercie
- Kontakt:
Re: Jedrusiowa traja
Raczej dynamometr przy 5kg powinien się obracać dyfer tak to opisał na stronie samba
Wstępne przymiarki
Wstępne przymiarki
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 09 cze 2012, 17:27 przez andrzejqs, łącznie zmieniany 3 razy.
Byli już tacy, co zrobili coś co było nie możliwe do zrobienia, bo nie wiedzieli, że tego się nie da zrobić .
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
Re: Jedrusiowa traja
ok, kumam tak z ciekawosci pytałem.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
T F F T
- Wodzu
- Posty: 1601
- Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
- Lokalizacja: Przechlewo
- Kontakt:
Re: Jedrusiowa traja
niektorzy gazete wkladaja pomiedzy tryby, chyba nie moze jej porwac. raz tylko to widzialem. moze na rolniczych forach poszukaj o tym.andrzejqs pisze:Macie jakieś sugestie co do ustawienia dyfra ?
q
Żądasz mądrej odpowiedzi, musisz również mądrze pytać.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości