przeróbka zbyt pochylonego trapezu

W tym dziale przedstawiamy przebieg budowy swojej trajki.
Awatar użytkownika
Sulkyrider
Posty: 11800
Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
Krótki opis: Rekwizytor
Lokalizacja: Poznań od strony Azji
Kontakt:

Re: przeróbka zbyt pochylonego trapezu

Post autor: Sulkyrider »

Geometrii nie oszukasz. Dobrze wykonany trapez powinien działać przy praktycznie każdym kącie główki, czego nie mozna powiedzieć np. o klasycznym zawieszeniu teleskopowym.
W 100% zgadzam się z Jockeyem, prawdę mówi.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Awatar użytkownika
bolo
Posty: 33
Rejestracja: 09 sty 2011, 15:48
Lokalizacja: Worldlubie k. komorska
Kontakt:

Re: przeróbka zbyt pochylonego trapezu

Post autor: bolo »

Chyba rozbiorę i pokarzę że dolny wachach się rusza
Awatar użytkownika
Sulkyrider
Posty: 11800
Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
Krótki opis: Rekwizytor
Lokalizacja: Poznań od strony Azji
Kontakt:

Re: przeróbka zbyt pochylonego trapezu

Post autor: Sulkyrider »

bolo pisze:Chyba rozbiorę i pokarzę że dolny wachach się rusza
Jak rozbierzesz, to będzie się ruszał :)
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Awatar użytkownika
bolo
Posty: 33
Rejestracja: 09 sty 2011, 15:48
Lokalizacja: Worldlubie k. komorska
Kontakt:

Re: przeróbka zbyt pochylonego trapezu

Post autor: bolo »

Chyba rozbiorę i pokażę że dolny wachacz nie jest na sztywno i się rusza zarowno przy lagach jak przy głowce , dlaczego wszystkie mocno położone przody nie mają trapezow
Awatar użytkownika
Sulkyrider
Posty: 11800
Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
Krótki opis: Rekwizytor
Lokalizacja: Poznań od strony Azji
Kontakt:

Re: przeróbka zbyt pochylonego trapezu

Post autor: Sulkyrider »

Jesteś pewien, ze po skreceniu pracuje w tym miejscu?
006.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Awatar użytkownika
adaśko
Posty: 4477
Rejestracja: 10 kwie 2010, 14:08
Krótki opis: pierdolić biurokrację!!!
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Re: przeróbka zbyt pochylonego trapezu

Post autor: adaśko »

przy tak dlugim przodku nie ma prawa ten trapez działać ponieważ kazda nierównośc drogowa czyt. dziura spowoduje podbicie kola w kierunku dól-góra a praca tego trapezu wykonanego przez Malarza jest pod katem okolo 45stopni wiec sily powodowane dziurami nie sa przenoszone na amorki, ale ważne że dziala i Bolo ma powód do resetowania systemu :lol: :lol: :lol:
Bóg jest litościwy ... a Ja nie.....!!!
Awatar użytkownika
winda
Secretary
Secretary
Posty: 14836
Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: przeróbka zbyt pochylonego trapezu

Post autor: winda »

po filmiku już rozumiem ale nadal twardy jest ten przód
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
Awatar użytkownika
dzizes
Posty: 82
Rejestracja: 12 wrz 2011, 22:57
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Re: przeróbka zbyt pochylonego trapezu

Post autor: dzizes »

O jak cię pierdolę ;) to już chyba wyższa mechanika dynamiczna. Za to, to profesurę można dostać, to musisz uważać bolo;)
Wydaje mi się, że powinno to chodzić w klasycznym układzie trapez. Kwestia dopasowania długości wahaczy i położenia ich względem siebie. Ciekawi mnie czy jak zamienisz tego górnego amortyzatora na sztywne połączenie to będzie działać.
A od czego takie ładne amortyzatory ? ;)
jak coś źle mówie, to znaczy, że mówie źle
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Re: przeróbka zbyt pochylonego trapezu

Post autor: Luksky »

Ciekaw jestem tego cuda z bliska. Nieźle namieszane, Adaska zawias wydawał mi się pokręcony na tyle, że dłuższa chwilke musiałem mu sie przygladać, tego tutaj bez oparcia sprawy o bar nie probuje nawet rozgryzać :)
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
adaśko
Posty: 4477
Rejestracja: 10 kwie 2010, 14:08
Krótki opis: pierdolić biurokrację!!!
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Re: przeróbka zbyt pochylonego trapezu

Post autor: adaśko »

nie jest to takie skomplikowane , najprościej byłoby wywalić ten cały wihajster czy wahacz co go Bolo skonstruowac na rys, kol niebieski , a w miejscu czerwonego mazania wstawić jakieś krótkie amorki, ale jak Bolo wcześniej pisał mogłoby to osłabić górną część zawiasu ,jak u mnie :)po ostatnich rajdach po Babkowych wertepach conieco się powyginało :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Bóg jest litościwy ... a Ja nie.....!!!
Awatar użytkownika
bolo
Posty: 33
Rejestracja: 09 sty 2011, 15:48
Lokalizacja: Worldlubie k. komorska
Kontakt:

Re: przeróbka zbyt pochylonego trapezu

Post autor: bolo »

Adaśko jesteś wielki .wczoraj zawiecha przeszla test i jestem zadowolony , jak obiecalem zrobilem się miętki z czego Marylka nie byla szczesliwa , takiego przodu jeszcze nie widziałem i oto mi w tej twórczości chodziło żeby był jedyny w swoim rodzaju ,jeśli ktoś widział ima foto niech wstawi , a nawiasem mówiąc z długościami tych wahaczy to trza bylo nieżle kminić i do tego dopasować alllegrowe odpowiednio miękkie amorki
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: przeróbka zbyt pochylonego trapezu

Post autor: sekuwawa »

bolo pisze:Jak się położy zbyt mocno główkę ramy to żaden trapez nie zadziała, chyba że górne ramię będzie cholernie długie , tak też próbowałem i ni hu hu poskromic rumaka nie moglem ,bo wtedy kiera musiała by być dwa razy dłuższa.Dziś z uciechy pod wieczór zrobię się miętki jak moja zawiecha i może nawet się zawieszę z rannym resetem .Pozdro
A według mnie jeszcze jedna uwaga. Trapezy pracują o niebo lepiej jak wahaczyki są w poziomie podczas obciążenia zerowego. Przy dużym pochyleniu główki i wahaczykach pod katem prostym do lag to rozkład sił jest bardzo niekorzystny co nie zmienia faktu, że przy wyjęciu amora takie zawieszenie musi się złożyć.
Czarek-trike
Posty: 9309
Rejestracja: 22 maja 2008, 18:13
Krótki opis: NO BAR, TO FAR
Lokalizacja: Wałcz
Kontakt:

Re: przeróbka zbyt pochylonego trapezu

Post autor: Czarek-trike »

u mnie raczej nie jest ten trapez tak pochylony jak u Bola
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
It's not a hobby
It's a fucking lifestyle
Awatar użytkownika
Jockey
Posty: 389
Rejestracja: 29 sie 2010, 09:00
Lokalizacja: Konin - prawie ;)
Kontakt:

Re: przeróbka zbyt pochylonego trapezu

Post autor: Jockey »

Trapez będzie najlepiej działał, gdy wahacze górny i dolny będą do siebie równoległe.
Czyli wtedy, gdy w rzeczywistości główka, wahacze i lagi tworzą układ rombu :wink:
Czarek, a możesz dać fotkę zawiechy z bliska, szczególnie układ wahaczy?
Awatar użytkownika
Sulkyrider
Posty: 11800
Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
Krótki opis: Rekwizytor
Lokalizacja: Poznań od strony Azji
Kontakt:

Re: przeróbka zbyt pochylonego trapezu

Post autor: Sulkyrider »

Jockey pisze: Czyli wtedy, gdy w rzeczywistości główka, wahacze i lagi tworzą układ rombu :wink:
A nie czasem trapezu? :mrgreen:
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
fidel
Posty: 457
Rejestracja: 24 lip 2011, 14:22
Kontakt:

Re: przeróbka zbyt pochylonego trapezu

Post autor: fidel »

Sulkyrider pisze:
Jockey pisze: Czyli wtedy, gdy w rzeczywistości główka, wahacze i lagi tworzą układ rombu :wink:
A nie czasem trapezu? :mrgreen:
A czy romb to nie jest trapezem :?: :?: :?:
Awatar użytkownika
Jockey
Posty: 389
Rejestracja: 29 sie 2010, 09:00
Lokalizacja: Konin - prawie ;)
Kontakt:

Re: przeróbka zbyt pochylonego trapezu

Post autor: Jockey »

Sulkyrider pisze:
Jockey pisze: Czyli wtedy, gdy w rzeczywistości główka, wahacze i lagi tworzą układ rombu :wink:
A nie czasem trapezu? :mrgreen:
Ano wbrew nazwie i pozorom nie :wink:

Romb jest równoległobokiem (co przy zawieszeniu trapezowym jest najważniejsze), a trapez równoległobokiem już być nie musi

https://lh6.googleusercontent.com/-22Up ... .jpg?gl=PL

https://lh5.googleusercontent.com/-hBS- ... .jpg?gl=PL
Awatar użytkownika
dzizes
Posty: 82
Rejestracja: 12 wrz 2011, 22:57
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Re: przeróbka zbyt pochylonego trapezu

Post autor: dzizes »

fidel pisze:
Sulkyrider pisze:
Jockey pisze: Czyli wtedy, gdy w rzeczywistości główka, wahacze i lagi tworzą układ rombu :wink:
A nie czasem trapezu? :mrgreen:
A czy romb to nie jest trapezem :?: :?: :?:
jako magister matematyki mówie, że trapez to nie jest romb ;)
jak coś źle mówie, to znaczy, że mówie źle
Awatar użytkownika
Sulkyrider
Posty: 11800
Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
Krótki opis: Rekwizytor
Lokalizacja: Poznań od strony Azji
Kontakt:

Re: przeróbka zbyt pochylonego trapezu

Post autor: Sulkyrider »

Romb jest szczególnym przypadkiem trapezu, ale chyba nie o to chodzi w tym temacie :)
Zawieszenie nazywa się trapezowe, bo porombane jakoś nie brzmi...
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Awatar użytkownika
Jockey
Posty: 389
Rejestracja: 29 sie 2010, 09:00
Lokalizacja: Konin - prawie ;)
Kontakt:

Re: przeróbka zbyt pochylonego trapezu

Post autor: Jockey »

dzizes pisze: jako magister matematyki mówie, że trapez to nie jest romb ;)
Romb jest równoległobokiem, a równoległobok to szczególny przypadek trapezu... :mrgreen:
Zawieszenie nazywa się trapezowe, bo porombane jakoś nie brzmi...
http://yamaha-dragstar.pl/images/smiles/laie_67.gif
fidel
Posty: 457
Rejestracja: 24 lip 2011, 14:22
Kontakt:

Re: przeróbka zbyt pochylonego trapezu

Post autor: fidel »

dzizes pisze:
fidel pisze:
Sulkyrider pisze:
Jockey pisze: Czyli wtedy, gdy w rzeczywistości główka, wahacze i lagi tworzą układ rombu :wink:
A nie czasem trapezu? :mrgreen:
A czy romb to nie jest trapezem :?: :?: :?:
jako magister matematyki mówie, że trapez to nie jest romb ;)
ja pytałem czy romb nie jest trapezem :?: Sulk masz rcję nie oto chodzi :oops:
Awatar użytkownika
bolo
Posty: 33
Rejestracja: 09 sty 2011, 15:48
Lokalizacja: Worldlubie k. komorska
Kontakt:

Re: przeróbka zbyt pochylonego trapezu

Post autor: bolo »

Ale wy filozofy jesteście , niektórych wizji nie można przelać na papier , tylko trzeba zrobic garażowy prototyp do oczywistych pózniejszych poprawek i wszystko zadziała , moje rozwiązanie nazwę,, porombany trój wahaczowy trapez '' z sztywnym dolnym
Ostatnio zmieniony 04 cze 2012, 20:51 przez bolo, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Sulkyrider
Posty: 11800
Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
Krótki opis: Rekwizytor
Lokalizacja: Poznań od strony Azji
Kontakt:

Re: przeróbka zbyt pochylonego trapezu

Post autor: Sulkyrider »

bolo pisze:Ale wy filozofy jesteście , niektórych wizji nie można przelać na papier , tylko trzeba zrobic garażowy prototyp do oczywistych pózniejszych poprawek i wszystko zadziała i moje rozwiązanie nazwę,, porąbany trój wahaczowy trapez ''
Tak, to chyba wlaściwa definicja omawianego zawiasu :lol: :lol:
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Awatar użytkownika
adaśko
Posty: 4477
Rejestracja: 10 kwie 2010, 14:08
Krótki opis: pierdolić biurokrację!!!
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Re: przeróbka zbyt pochylonego trapezu

Post autor: adaśko »

a może tak o dupach , bardziej w kształcie śliwki ,czy orzeszka? :lol:
Bóg jest litościwy ... a Ja nie.....!!!
lukasz
Posty: 464
Rejestracja: 29 wrz 2011, 19:12
Kontakt:

Re: przeróbka zbyt pochylonego trapezu

Post autor: lukasz »

sekuwana napisal
''A według mnie jeszcze jedna uwaga. Trapezy pracują o niebo lepiej jak wahaczyki są w poziomie podczas obciążenia zerowego. Przy dużym pochyleniu główki i wahaczykach pod katem prostym do lag to rozkład sił jest bardzo niekorzystny co nie zmienia faktu, że przy wyjęciu amora takie zawieszenie musi się złożyć.[/quote]''
a dlaczego lepiej?? ja slyszalem ze w trapezie dobrze jak wachaczyki sa rozchylone lekko przy lagach jak widac u czarka. jak do tego sie odniesc? bolo czy moglbym cie prosic o dwa wymiary, dlugosc lagi oraz wysokosc od ziemi do gornej tuleji lagi
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 4 gości